Mama op bezoek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van yvettevantooren - WaarBenJij.nu Mama op bezoek - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van yvettevantooren - WaarBenJij.nu

Mama op bezoek

Door: Yvette van Tooren

Blijf op de hoogte en volg

26 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia allemaal!

Eindelijk was het 12 mei, ik sprong uit mijn werk mijn autootje in, reed naar Hato (het vliegveld) toe, en ze stond al buiten. Mama was eindelijk hier! Eindelijk kon ik alle mooie plekjes aan haar laten zien die ik al ontdekt had.
Na een dikke omhelzing stapte we mijn autootje in en reden we richting mijn huisje voor een mini rondleiding, om weer door te rijden naar haar mooie resort. Ze verbleef in Lions Dive. Dat was toch wel flink luxueus na helemaal gewend te zijn aan mijn studentenkamertje.
Nadat ze rustig d'r koffer had uitgepakt zijn we doorgelopen naar het strand. Samen even een lekker hapje gegeten bij Chill&Grill en weer helemaal bijgekletst. Daarna weer naar huis gereden, want er wachtte een dag stage op me. Helaas moest ik die woensdag en donderdag gewoon naar stage, maar daardoor was het extra leuk dat ik donderdag lekker bij haar kon blijven slapen om er vrijdag toch nog vroeg uit te moeten. Gelukkig dit keer niet voor een dagje stage, maar voor een tripje naar Klein Curacao.

We stonden om 6 uur op, om vervolgens rond 7 uur met de boot op weg te gaan naar Klein Curacao. De zee was behoorlijk onrustig, en zo ook mama d'r maag... Gelukkig duurde het maar twee uurtjes en kwamen we verder ongedeerd aan op wel een heel mooi eilandje. Wauw! Dit was mooi. Een strak wit strandje, met een lief strandtentje, mooie snorkel plekken en mama had d'r eerste schildpad gespot tijdens het snorkelen. Dit was nog een kleintje. Stiekem was ik daar wel blij mee, want ik wist wel waar de echt grote schildpadden zaten!
Tijdens ons dagje Klein Curacao kregen we een lekker ontbijtje en een heerlijke barbecue als lunch voorgeschoteld. Een dagje vol verwennerij.
Rond 4 uur gingen we met de boot weer terug en zijn we lekker vroeg onder de dekens gekropen. Zaterdag stond er tenslotte nog een leuke dag op ons te wachten!

Zaterdag heb ik haar meegenomen op een dagje 'beach hoppen'. We begonnen bij Playa Grandi. Hier hebben we een enorme schildpad gezien. Hij was ongeveer een meter groot en had een prachtige schild. Mama was helemaal ondersteboven.
Daarna reden we door naar Playa Kalki. Hier heb ik haar de grot laten zien waar we even lekker hebben afgekoeld in het water in de schaduw van de grot. Daar hebben we ook even lekker een Awa di Limoenchi gedronken, want inmiddels was ook mama verliefd geworden op dit eenvoudige drankje. Een beetje limoensap, wat suiker en water. Super eenvoudig en oh zo lekker.
Daarna reden we door naar Playa Forti. Stiekem was ik toch wel trots dat ik hier vanaf was gesprongen en dat wilde ik haar toch even laten zien. Hierna zijn we gelijk weer doorgereden naar Playa Jeremi. Hier hebben we even lekker gezwommen en even gezeten met een broodje in de hand.
Het laatste strandje van die dag was Playa Santa Cruz. Hier zijn we met een bootje naar de Blue Room geweest. Een grot die prachtig wordt verlicht door het licht dat weerkaatst in het blauwe water. Prachtig om te zien en mooi om even te snorkelen. Hierna zijn we lekker naar huis gegaan om ons op te knappen, want er stond nog een must do op ons lijstje: lekker eten bij Brakkeput Mei Mei. Dit kon voor ons niet ontbreken op vakantie in Curacao. Ons standaard restaurant als we hier op vakantie zijn.

Zondag zijn we eerst even lekker naar Playa Lagun geweest. Heerlijk gelegen en een drankje gedronken bij het restaurant erboven. Een prachtig uitzicht over de zee gaf een extra magisch gevoel bij dit strandje.
Het eind van de middag hebben we doorgebracht op ons favoriete strandje: de Daaibooibaay. Zo sloten we een weekendje Westpunt heerlijk samen af.

Die maandag en dinsdag moest ik helaas gewoon weer naar stage. Gelukkig had mijn stage bedrijf me twee extra dagen vrij gegeven met mama. Dus die woensdag en donderdag hebben we nog heerlijk samen doorgebracht.
Woensdag was natuurlijk de laatste avond uiteten. We hebben heerlijk samen bij het Fort Nassau restaurant gegeten waar we over een enorm stuk van Curacao uitkeken. Prachtig om zo samen een heerlijk weekje af te sluiten.
Donderdag zat het er dan toch echt op. Aan het eind van de middag stapte we in mijn autootje en heb ik haar weer naar Hato gebracht. Uiteindelijk hielden we het niet droog bij het afscheid, maar dat gaf niks. Juist mooi om te zien dat onze band zo goed is, dat we elkaar stiekem toch wel missen als we afscheid gaan nemen.

Vrijdag stond er gelijk weer een feestje op ons te wachten in Club 1850. De pre-party van het festival zondag: XCape.
Daarna heb ik zaterdag heerlijk een dagje doorgebracht aan Cas Abou. Een mooi strandje waar ik nog niet eerder geweest was samen met Joris en zijn gezin. Super gezellig. Daarna gelijk door naar huis want Zanzibar kon natuurlijk niet langer wachten!
Dit weekend was wel echt vol feestjes, want helaas was dit ook het laatste weekend van vijf lieve huisgenootjes. We hebben gedanst tot we erbij neervielen, en zijn zelfs zo gek geweest om bij Zanzibar in de zee te springen. Ja, het was een weekend vol chaos maar ook vol gezelligheid. Toch maar een raar idee dat die vijf meiden er dit weekend niet meer bij zullen zijn. Ik mis ze nu al bij de gedachte!

Maandag zijn we lekker met (bijna) alle huisgenootjes uiteten geweest bij Bijna Thuis omdat de meiden natuurlijk voor hun gevoel al bijna thuis zijn. Dinsdag nog eventjes met een paar sushi gegeten. Een hoop gezelligheid dus nog deze dagen met zijn alle!

Inmiddels is de stage week al gewoon weer begonnen en gaat alles weer door waar we gebleven waren. Vrijdag die lieve meiden uitzwaaien en dan zien we wel weer wat het weekend gaat brengen. Genieten doe ik in ieder geval nog steeds!

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Actief sinds 21 April 2016
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 1572

Voorgaande reizen:

21 April 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: